Vrednost kvalitetnog računovodstva nema cenu. Pravovremeno i precizno upravljanje finansijama preduzeća omogućuje dobro planiranje budućeg poslovanja i značajne uštede.

Angažovanje visokostručnog računovođe može da bude skupo, ali i isplativo. Iako sigurno mnogo vredi za unapređenje poslovanja, mnoga preduzeća nemaju sredstava da zaposle računovođu. 

Outsourcing računovodstvo je odlično rešenje za mala i srednja preduzeća. U narednom tekstu ćemo videti i zašto.

Outsourcing model računovodstva

Model upravljanja troškovima u vidu outsourcing računovodstva pretpostavlja prepuštanje vođenja finansijskog segmenta stručnjacima van preduzeća. 

Ovaj model omogućuje da se pažnja rukovodstva potpuno usmeri  na primarnu delatnost preduzeća, dok se agencija za finansijski konsalting bavi računovodstvom i drugim aspektima finansijkog poslovanja.

Kompanije se sve više opredeljuju za outsourcing u oblasti finansijskog savetovanja i računovodstva.

Outsourcing računovodstvo

Koje su prednosti outsourcing računovodstva?

1. Fokus isključivo na esencijalne aspekte finansijskog poslovanja

Angažovanje eksperta van preduzeća, koji će se potpuno posvetiti vođenju Vaših finansija,i redovno Vas izveštavati, donosi rasterećenje rukovodiocu i daje više prostora da se posveti glavnoj delatnosti preduzeća.

Prilikom izveštavanja eksterni stručnjak daje ciljane informacije, izdvaja najznačajnje elemente i sugeriše rešenja, bez rasipanja vremena i pažnje.

2. Kvalitet usluge

Specijalizovane agencije za finansijski konsalting i računovodstvo imaju u svom timu eksperte sa visokim nivoom znanja i iskustva, što daje garanciju najboljeg kvaliteta usluge.

Agencije ovog tipa imaju osoblje specijalizovano za pojedinačne oblasti, sa iskustvom u prepoznavanju najvećih finesa u datoj oblasti, kao i u efikasnom identifikovanju problema i njihovom otklanjanju.

3. Veća efikasnost uz manje troškove

Ako angažujete saradnike sa strane, nemate troškove poreza i doprinosa koji idu uz platu redovno zaposlenog, što je ušteda na godišnjem nivou. 

S druge strane, u malim i srednjim preduzećima gde je ograničen broj zaposlenih, nemate opterećenje da ćete prekoračiti dozvoljeni broj.

4. Kontinuitet rada

Ukoliko imate zaposlenog knjigovođu ili više zaposlenih u odeljenju za računovodstvo, sigurno je da će neko od njih odsustvovati zbog godišnjeg odmora ili bolovanja. 

Može da se dogodi da neko od zaposlenih u Vašem računovodstvu napusti preduzeće iz različitih razloga. 

Odsustvo iz bilo kog od navedenih razloga može da omete rad u vođenju finansija i da stvori ozbiljan problem.

Ako angažujete agenciju za računovodstvo, proces rada je kontinuiran bez obzira na eventualna odsustva, bolovanja ili promenu zaposlenih u vašem preduzeću. 

5. Rasterećenje zaposlenih

U manjim i srednjim preduzećima zaposleni često ne obavljaju samo jedan deo posla, nego često učestvuju u poslovima vođenja finansija, da bi pomogli kolegama ili rukovodiocu.

Uglavnom nisu dovoljno stručni za finansije, te im obavljanje takvih dužnosti oduzima više energije i vremena nego što je potrebno, i veća je verovatnoća da će praviti greške. 

Najveća posledica tog angažovanja je što se zaposleni na kraju ne posvete dovoljno onome za šta su zaista stručni, i to umanjuje rezultate rada preduzeća.

6. Brže donošenje odluka

Spoljni saradnici imaju mogućnost da objektivnije sagledaju situaciju i da brže ponude rešenja kako biste doneli bolje odluke o poslovanju. 

Oni imaju mnogo veće iskustvo u specifičnim oblastima i fokusirani su samo na njih, te mogu mnogo pažljivije da prate promene i da brže reaguju zahvaljujući iskustvu.

7. Nema procesa selekcije novih kadrova

Kada imate zaposlene koji se bave finansijama, povremeno može da dođe do potrebe za prijemom novog zaposlenog. 

To podrazumeva raspisivanje konkursa, selekciju potencijalnih kandidata kroz obavljanje intervjua, zatim probni rad, kao i pripremu i vođenje dokumentacije vezano za zaposlenje. 

Proces zapošljavanja može da potraje i nekoliko nedelja, a prilagođavanje novog radnika sigurno i duže.

U slučaju da se odlučite za outsourcing, potrebno je mnogo manje vremena i truda da odaberete eksperta ili konsalting agenciju koga ćete angažovati.

8. Praćenje novih tehnologija

‘’In-house’’ računovođe su fokusirani na obavljanje svakodnevnih poslova i ispunjavanje rokova,  tako da često nemaju dovoljno vremena da prate najnovije promene u razvoju alata i softvera u vođenju finansija.

Spoljni saradnici su u toku sa svim tehnološkim promenama, što im daje mogućnost da Vam ponude najefikasnija rešenja i nove pristupe u planiranju i rešavanju aktuelnih problema.

9. Fleksibilnost u saradnji

Angažovanje outsourcing računovođe daje Vam mogućnost prilagođavanja vašim potrebama, kada i koliko ćete koristiti usluge eksternog eksperta. 

Prema dogovoru sa agencijom koju ste angažovali, možete menjati paket usluga u toku saradnje. U slučaju krize u poslovanju možete napraviti pauzu u korišćenju usluga računovođe, te ga ponovo angažovati kada budete u mogućnosti.

Sve više preduzeća angažuje outsourcing računovođe ili računovodstvene agencije jer se stalno potvrđuje da se na taj način preduzeće rasterećuje, tako da se fokus zaposlenih bolje usmerava na osnovne delatnosti. 

Poveravanje Vaših finansija timu stručnjaka specijalizovanih za određene oblasti daje Vam veću sigurnost da će posao biti obavljen efikasnije i brže.

Kontaktirajte nas za sve dodatne informacije!